Uitzichttoren Spoorpark wordt zo hoog als een flat: abseilen kan, tokkelbaan volgt misschien

Door: Bas Vermeer – Brabants Dagblad

Bizar hoog wordt ‘ie: het Spoorpark krijgt een panoramatoren van 36 meter. Dat is te vergelijken met een appartementencomplex van tien verdiepingen. Hij is beklimbaar, abseilen kan ook en wellicht komt er een tokkelbaan. Donderdag gaat de eerste schop de grond in, in oktober moet de ‘Kempentoren’ er staan.

De toren wordt het grote broertje van de Flaestoren, dat is de toren die sinds 2011 boven landgoed De Utrecht uittorent, op de grens van Esbeek en Lage Mierde. Die toren is al imposant met zijn uitzichtpunt op 18 meter, in Tilburg komt er nog eens 18 meter bovenop.
,,Tilburg telt veel hoge punten, veel hoge gebouwen, waar je niet zomaar op kunt”, zegt Wiet van Meel, betrokken bij de bouw. ,,Hier wel. Je kunt straks heel de stad zien.”

Lees verder op bd.nl >

maandag 11 maart 2019 | Krant, Media

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer