Theo is beheerder in het Spoorpark: ‘Ik loop hier al vanaf het begin zo trots rond’

Foto: indebuurt Tilburg

Wát een eer: Theo Horsten (52) is beheerder van het gloednieuwe Spoorpark dat in juni opende. De rasechte Tilburger zorgt voor het onderhoud en doet ook een stukje handhaving. Voor Theo geldt maar één ding: het aanzicht van het park. “De uitstraling is het allerbelangrijkste. Het is tenslotte het mooiste park van Tilburg en misschien wel van heel Nederland.”

Theo begon op 1 april aan zijn nieuwe klus als beheerder/conciërge van het Spoorpark. Hij is de rechterhand van manager Sophie Peters en zorgt, samen met een team van vrijwilligers, voor het onderhoud van het park. “Denk aan het verwijderen van onkruid en het bijhouden van de tuinen. Maar we zorgen er ook voor dat het park netjes blijft en ruimen zwerfafval op. Al ligt er een propje, alles gaat meteen de prullenbak in. En de overkappingen moeten netjes blijven, daar liggen veel peuken. Dat is zo’n smerige troep. Daarom vegen we elke dag. Ik vind de uitstraling van het park zó belangrijk, dat is echt prioriteit nummer één.”

Lees verder op indebuurt.nl >

Bron: indebuurt Tilburg
Datum publicatie: 16 september 2019

woensdag 25 september 2019 | Media

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer