Zieke Iep bij ingang Spoorpark moet gekapt worden

vrijdag 4 september 2020 | Natuur, Nieuws

Triest nieuws van het bomenfront; de iep bij de ingang van het Spoorpark heeft de iepziekte en moet daarom op korte termijn gekapt worden. Vanwege het hoge besmettingsgevaar moet dit snel gebeuren en moet de boom in zijn geheel worden verwijderd, inclusief de wortels.

De iepenziekte of iepziekte is een ziekte die verwelking van takken veroorzaakt en ten slotte sterfte de gehele boom. De ziekte wordt veroorzaakt door schimmels die groeien in de houtvaten van de boom. De schimmel wordt verspreid door insekten maar ook door wortelcontact tussen naburige bomen.

Wanneer de boom gekapt wordt is op dit moment nog niet bekend.

 

Meer nieuws:

Bereikbaarheid en toegankelijk tijdens Spoorpark LIVE 2026

Bereikbaarheid en toegankelijk tijdens Spoorpark LIVE 2026

Op 22, 26 en 27 juni staat het Spoorpark in het teken van Spoorpark LIVE. Het evenement wordt georganiseerd door This is Live en Greenhouse Talent, in samenwerking met Spoorpark Tilburg. Tussen 17 juni en 1 juli is het Spoorpark beperkt bereikbaar en toegankelijk. De...

Lees meer
BBQ in het Spoorpark: alle regels op een rij

BBQ in het Spoorpark: alle regels op een rij

Zonnetje, vrienden, eten: de barbecue gaat aan. We snappen het helemaal. Maar laten we ook zorgen dat het Spoorpark fijn en schoon blijft voor iedereen. Daarom: barbecueën mag, maar wel met een paar  spelregels. Met het lekkere weer wordt het drukker in het park....

Lees meer