12 Nieuwe bomen geplant in het Spoorpark

Afgelopen maand zijn er twaalf nieuwe bomen geplant in het park. Deze bomen zorgen voor meer schaduwplekken in de zomer; iets waar parkbezoekers veel behoefte aan hadden. Ook is er een gras/betonpad aangelegd op het grasveld en zijn alle bomen op het grasveld voorzien van grondspots, waardoor het park in de avond meer sfeerlicht heeft.

De bomen zijn op de volgende plekken geplaatst:

  • 5 bomen bij het waterplein
  • 4 bomen nabij het T-Huis
  • 1 boom nabij het bruggetje
  • 2 meerstammige bomen op het Talud

De grote hoeveelheid neerslag in het laatste kwartaal van 2023 en in de eerste maanden van dit jaar vertraagt de werkzaamheden aan het grasveld enorm. Zodra het grondwaterpeil zakt, de temperaturen omhoog gaan én we vaker het zonnetje gaan zien, kunnen we het grasveld direct inzaaien. Dan is het alleen nog een kwestie van geduld hebben, en vragen we jullie te duimen voor zonnig weer met af en toe een klein buitje.

Bedankt voor jullie geduld! Ook wij kijken ernaar uit om zo snel mogelijk lekker te kunnen picknicken in het zonnetje onder onze nieuwe bomen. We doen alles wat we kunnen.

maandag 26 februari 2024 | Natuur, Nieuws

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer