Bouw Kempentoren gestart

Foto boven: Gedeputeerde Erik van Merrienboer in cabine, Nico van Gisbergen en Johan Dunnewijk(l)

Op donderdag 7 maart was het zo ver; de bouw van de Kempentoren ging van start. Want zo gaat de panoramatoren heten. Al vroeg werd er begonnen met het plaatsen van de boorpalen. De heer Erik van Merrienboer, Gedeputeerde Ruimte en Financiën, nam plaats in de cabine van de machine en met de symbolische druk op de knop werd de eerste bouwhandeling verricht. Natuurlijk in aanwezigheid van Johan Dunnewijk, voorzitter van het Spoorpark-bestuur en aannemer Nico van Gisbergen.

“Laten we het gewoon doen”, dat was destijds het antwoord van de Gedeputeerde op de subsidieaanvraag. “Het inventieve ontwerp zal de stad en het ommeland verbinden en een onderscheidende plek in Tilburg zijn, met een bijzondere uitstraling”. Het wordt een echte attractie voor het park; met 36 meter gaat hij zelfs 17 meter hoger worden dan de Flaestoren in landgoed De Utrecht. Wij zijn benieuwd naar het prachtige uitzicht waarbij we heel Tilburg gaan zien én natuurgebied De Kempen!

Lees ook:

Nico van Gisbergen (l) / Gedeputeerde Erik van Merrienboer (r)

maandag 11 maart 2019 | Bouw Update, Kempentoren, Nieuws

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer