Spoorpark gaat huidkanker tegen met zonnebrandpaal

Lig je net lekker, en kom je erachter dat je je zonnebrand vergeten bent? Dankzij deze zonnebrandpaal is dit vanaf nu geen probleem meer in het Spoorpark. De paal staat aan de Oostkant van het park, in de buurt van de wagon. Hier kan iedereen gratis gebruik van maken tussen 9:00 en 21:00. 

Dit concept is een initiatief vanuit Smeerkees, in samenwerking met het Zilveren Kruis. In Nederland is sprake van een explosieve toename in het aantal gevallen van huidkanker, en met deze zonnebrandpalen willen zij bewustwording creëren in de maatschappij. Door meer en vaker te smeren zijn mensen namelijk beter beschermd tegen de zon, waardoor de kans op huidkanker kleiner wordt. 

Het Spoorpark steunt dit initiatief en is daarom de samenwerking met de desbetreffende partijen aangegaan. Op deze manier dragen wij ook bij aan een gezondere samenleving, met als doel om het stijgende aantal gevallen van huidkanker in Nederland te verminderen. 

Met een ingebouwd GPS-systeem is en blijft de zonnebrandpaal goed in beeld. Daarnaast is er een mogelijkheid ingebouwd die een melding geeft wanneer de accu of de zonnebrandcrème bijna leeg is. Zo houden we het gebruik in de gaten en zorgen we ervoor dat de paal altijd operationeel is. 

donderdag 29 juni 2023 | Nieuws

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer