Treinwagon naar het Spoorpark?

Vandaag staat er een mooi artikel in Brabants Dagblad over de Stadscamping. Zoals bij ons laatste Spoorpark Café al vermeld en ook via een bewonersbrief naar omwonenden, komt de Roadburn camping weer terug naar het Spoorpark. Tevens wordt in het artikel gesproken over pipowagens die de Stadscamping gaat neerzetten en een treinwagon uit 1932 die naar het Spoorpark komt.

Een treinwagon naar het Spoorpark? Het klopt inderdaad dat al heel lang de wens leeft dat de treinwagon, die al enkele jaren elders in de Spoorzone wacht op een bestemming, naar het Spoorpark komt. Al sinds november 2017 leeft de wens van de camping om de wagon in gebruik te kunnen gaan nemen. Helaas is het niet zo dat alles al in kannen en kruiken is. De Tilburgse raad en het college van B&W moet eerst goedkeuring geven voor de kosten die de mogelijke komst van de wagon met zich meebrengt. Daarnaast zijn we in overleg met de camping om te kijken waar we de wagon dan een plek willen geven.

Zodra we meer nieuws hebben over de mogelijke komst van deze historische treinwagon naar het Spoorpark dan zullen we daarover uiteraard informeren.

 

dinsdag 11 februari 2020 | Nieuws, Stadscamping

Spoorpark nieuwsbrief

Wil je het laatste Spoorpark nieuws in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws:

Heel de stad op enen êemer

Heel de stad op enen êemer

Onze vrijwilligers hebben er een nieuw hulpje bij: de Tilburgse Stadsemmer. De emmers zijn ontworpen door Noortje van Discodip. Ze gaf de emmer een jas vol Tilburgse iconen. Kijk goed en je ziet onder andere De Rits en de Kempentoren, maar ook het Willem II-stadion...

Lees meer