Vijver nog niet geschikt om te schaatsen, kiosk bij T-huis open

donderdag 11 februari 2021 | Nieuws

Update vrijdag 12 februari 13:45 uur

De dikte van het ijs op de vijver van het Spoorpark is vrijdagochtend opnieuw opgemeten. Met een dikte van 6,5 cm op het diepste punt van de vijver (daar waar de vijver 4 meter diep is) is het op dit moment nog altijd niet veilig genoeg om er te schaatsen. Zou nog één nacht flinke vorst voldoende zijn om het ijs 10 cm dik te laten zijn?

Zodra de ijsmeesters weer een meting hebben gedaan zullen we een update plaatsen op onze website en social media kanalen. Ze houden de ijsdikte dagelijks bij en hopen dat het komend weekend mogelijk is om de ijzers onder te binden om de eerste meters op de schaats te maken in het Spoorpark.

Zie ook: Eenzame schaatser van Piushaven geplukt, gemeente waarschuwt: ijs echt nog niet dik genoeg

Kiosk bij T-huis open
Naast de Spoorpark Kiosk aan de Oostkant van het park is sinds gisteren ook de kiosk aan de zijkant van het T-huis open. Je kunt er o.a. terecht voor een broodje worst, erwtensoep en luikse wafels.

Meer nieuws:

Bereikbaarheid en toegankelijk tijdens Spoorpark LIVE 2026

Bereikbaarheid en toegankelijk tijdens Spoorpark LIVE 2026

Op 22, 26 en 27 juni staat het Spoorpark in het teken van Spoorpark LIVE. Het evenement wordt georganiseerd door This is Live en Greenhouse Talent, in samenwerking met Spoorpark Tilburg. Tussen 17 juni en 1 juli is het Spoorpark beperkt bereikbaar en toegankelijk. De...

Lees meer
BBQ in het Spoorpark: alle regels op een rij

BBQ in het Spoorpark: alle regels op een rij

Zonnetje, vrienden, eten: de barbecue gaat aan. We snappen het helemaal. Maar laten we ook zorgen dat het Spoorpark fijn en schoon blijft voor iedereen. Daarom: barbecueën mag, maar wel met een paar  spelregels. Met het lekkere weer wordt het drukker in het park....

Lees meer